2010. december 13., hétfő

Valamikor el kell kezdeni

Ezt az egész blogírást akkor kellett volna kezdenem, amikor az életmódváltást elkezdtem idén júniusban. Mit mondjak megváltozott vele az életem... Nem kicsit, nagyon... Úgy gondoltam megosztom ezeket a gondolatokat mindenkivel, hogy tanulhasson belőle bárki, és meg tudja változtatni az életét úgy ahogy nekem ez már talán kijelenthetem sikerült.

Néhány szó a mai napról, a mai futás sajnos elmaradt, egy kicsit megfáztam a hétvégén, ebben az állapotban (nem nagyon kapok levegőt orron át) úgy döntöttem kikúrálom magam, majd aztán bepótolom. Délután azért szaunáztam egyet, ami nagyon jól esett.


Hogy is kezdődött?

37 évesen elég rosszul éreztem magam a bőrömben. Egy "kicsit" elhagytam magam aztán oda jutottam, hogy féltem a mérlegre állni, közérzetem rosz volt, gusztustalanul kövér, hájas voltam... 122kg-ról indult a mérleg

Legfontosabb egy elérhető cél kitűzése magunk elé, mert anélkül céltalan semmittevés lesz az egész, szóval az én első célom egyben lefutni 5 km-t. Akkori állapotomban még néhány száz méter is rettenetesen nehéz volt. Kis lépésekben haladtam előre, mert ezt a hihetetlen túlsúlyt nem lehet csak úgy hipp hopp ledobni úgy, hogy a szervezet ne károsodjon. Senki ne higgyen a hihetetlen fogyókúráknak, meg csodaszereknek... nem érnek semmit. Mindenki csak saját magában bízhat és a saját céljai azok amelyek segítik elérni azt amit akar.

Elöljáróban annyit, hogy nem koplaltam, nem éheztem, nem fogyasztottam semmilyen csodaszert, nem követtem senki "csodálatos" diétáját.

"Hogyan is kellene nekifogni az 5km-nek?" - tettem fel a kérdést magamnak. Rengeteget olvastam angol és magyar oldalakat, blogokat, fórumokat, míg meg nem találtam az Edzés Online-t, volt itt egy kiváló edzésprogram az első 5 kilométerem címmel. Ez gondoltam jó lesz, mint később kiderült igen ez volt az ami nekem kellett!!!

Június 08:  8x1 perc futás közte 2 perces séta... hát el kell mondanom elég kemény volt (24:01p 2,55km)
Június 10:  12x1 perc futás közte 1 perces séta... piszok meleg volt, sült a zsír (24:01p 2,77km)
Június 13:  4x2 perc futás közte 3 perces séta... 2 percet egyben futni... és ráadásul négyszer... (20:05p 2,20km)
Véget ért az első hét, szóval következett az első mérlegelés is, csodák-csodája  megmozdult a mérleg mutatója és 120kg-ot mutatott ... :)

Június 15:  Beugrott egy kis kerózás a fiam osztályával, nem baj kell ez is (39:46p 7,66km ez volt reggel, majd 44,10p 9,12km délután), no de vissza a futáshoz azért az sem maradhat el. Nagyon fontos el kell felejteni a kifogásokat!!!!! 5x2 perc futás közte 2 perces séta... ez már mintha könnyebben ment volna... (20:02p 2,45km)
Június 17:  4x3 perc futás közte 4 perces séta... volt idő pihenni (de kellett is :)... (28:01p 3,39km)
Június 20:  5x4 perc futás közte 3 perces séta... jól esett, jól elfáradtam... (35:52p 4,45km)
Itt a hét vége, a mérlegelés eredménye: 118,8kg

Június 22:  4x5 perc futás közte 3 perces séta... eső után földúton, tócsákat kerülgetve. Meglehetősen hűvös volt, de nem fáztam... (33:40p 4,05km)
Június 24:  4x6 perc futás közte 3 perces séta... Kellemes időben futottam. Ezek a hosszabb egyben futások kicsit fájnak még sípcsont tájékon... (37:00p 4,59km)
Június 26:  5x6 perc futás közte 2 perces séta... Ez azért már kicsit hosszabb volt... kicsit aszfaltoztam is, ami már nem esett annyira jól, de ezt is ki kellett próbálni... (40:29p 5,15km)
Mérlegelés: 117,5kg

Június 29:  4x7 perc futás közte 2 perces séta... Együtt a fiammal, jó volt nagyon :D (37:29p 4,61km)
Július 01:  4x8 perc futás közte 2 perces séta... Változtattam egy kicsit az útvonalon, hát a 3-4 km-ig rettenetes földúton futottam (próbáltam)... (40:18p 5,12km)

Itt egy kis változás állt be az életemben, egy régi szerelmemet is belevettem az "új" életembe: a montimat. Kereszttréningnek sem utolsó, mert nem terheli annyira a lábat, és segít a futásban elfáradt izmok lazításában is.

Július 02:  Tekerés  (38:50p 15,42km)
Július 04:  2x10 perc futás 4 perces pihenőkkel... Jó meleg volt és egy kicsit nehéz is volt, de hihetetlen hogy eljutottam idáig...ezért kellenek a célok amelyek motiválnak. (30:02p 4,02km)

Na mára ennyi, majd holnap folytatom az emlékek felidézését az edzésnaplómból. Most meg egy Neocitrán és fekvés... 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése