2011. január 19., szerda

Ardenekben tekertem ....egy Tacx Fortiuson

Tegnap volt a napja, hogy az ígéretnek megfelelően kipróbáljan a Tacx egyik csúcsgörgőjét a Fortius-t. Gyors gumicsere a hátsón, gyorszár csere, pedálmágneshez érzékelő feleszerelése után a gép egy gyors kalibrációt végzett, aztán el is lehetett kezdeni a tekerést. Előzetesben annyi, hogy soha nem görgőztem még, nagyon furcsa dolog, de ezen a görgőn hát több mint élvezet.

Itt egy videó az eszközről: 


Többféle edzéstipus lehetséges: viruális (animált) partnerrel, csapattal, real life videón, multiplayer módon, illetve csak a görbéket adatokat figyelve (ez szerintem a legelvetemültebbeknek való).

Én a bemelegítést követően real life videón az Ardenek hegyeiben, erdei utakon "csapattam". Hát nem volt egyszerű...dehát a való életben a hegyekben sem egyszerű a tekerés. Itt azért annyival nehezebb a dolog, hogy nem lehet kiállni, illetve a lejtőkön nem lehet pihenni - ott is tekerést vár el a Fortius. Hosszú brutál emelkedők megizzasztottak keményen. Mivel este nyomtam, nem tekertem "csak" 55 percet az eszközön, de nagyon jó volt. Igaz nem küzdöttem le a teljes távot, de hihetetlenül jól éreztem magam. Volt egy olyan rész ahol kistányéron mókuskerékkel 100rpm-el sem tudtam 1,5km/h-nál többet tekerni (28% emelkedő)...

Ami nagyon tetszett, hogy a szívem nem ugrott ki a helyéről köszönhetően a folyamatos edzésnek. Volt ahol 400W-ot tekertem :D

Nagyon jó ez az eszköz tényleg fel tudja dobni a téli görgőzést a javából! (de a friss levegőt nem kárpótolja)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése