2011. június 26., vasárnap

Ultrabalaton egy kicsit másképp

Miért is írom, hogy másképpen? Azért mert az 5. UltraBalaton-on megadatott az a lehetőség, hogy kerékpárral is végig lehet tekerni azon az útvonalon, ahol a futók is emberfeletti akarattal és erővel végigküzdik magukat.

Honnan is jött az egész? Már régóta nézegettem az UB oldalát, és nagyon kacsingatott az a bringatúra rész, hát neveztem. Aztán az már csak hab a tortán, hogy a Béres Egészségklub FB oldalán akciót hirdetett a bringatúrára nevezők között és így a nevezésem sem került semmibe :) (megjegyzem, ha nem vagyok ilyen szerencsés akkor is ott lettem volna )

Tehát neveztem és készültem, izgultam, nézegettem és tervezgettem, de igazán nem tudtam a hogyanokat, mert ilyen hosszú táv még nem volt a repertoárban.

Készítettem egy térképet a családnak, hogy tudják merre járok:

Erre felkerült az összes frissítőpont, de csak azok vannak jelölve amelyeket a kerekesek is használhatták. Ez alapján készült el kormányszárra ragasztott időrend is.

Mivel ez túra volt és az UB természetesen a futókról szólt így ezeknek a frissítőpontoknak a nyitása a futókhoz igazodott. Ettől függetlenül nagyon jól tervezhető volt a bringatúra, mivel a futók 6-kor rajtoltak, a kerekesek "rajtja" 9-kor volt így megvolt az az időnyereség ami a nagyobb tempót kompenzálta.

Csütörtök éjszaka leszakadt az ég, olyan vihar volt, hogy csak na...azt hittem elviszi a ház tetejét. Péntekre meg hűlt akkorát, hogy előkerültek a melegítők...na mi lesz még gondoltam, állandóan az időjárást böngésztem. Péntek délután aztán le a versenyközpontba a rajtcsomagért. Rajtszámom 3006 lett.

Este elég sokára értünk vissza Veszprémből, de jutott idő a pihenésre. Szombat reggel már 5-kor ébredtem, így lementem a futók rajtjához. Úgy tűnt bejön a tiszta idő széllel...a széllel nincs is gond mivel az a kerékpáros barátja :)

Nem semmi élmény volt látni ezeket az embereket, akik nekivágnak egy ilyen hatalmas távnak futva, jókedvűen.

Rajt után visszamentem a szállásra, majd bőséges reggeli, kerékpár ellenőrzés, felszerelés összerakása, majd le a rajthelyre a 9 órás rajthoz.

Teli erővel készen a rajtra :)

Rajt előtt a fiammal

Aztán 9-kor rajt! Tudtam, hogy nem verseny, de jól esett felszáguldani a hegyre, végig a főutcán leküzdeni az első kisebb emelkedőket. A többiek messze mögöttem voltak. A tihanyi félszigetet elhagyva Aszófő felé vezett az útvonal, itt ott elég jó 10%-os néhol 1km hosszú emelkedőkkel. Igen élvezetes volt. Pécsely környékén összefutottam egy belga kollégával aki a futóját próbálta elérni, egész Nemesgulácsig kalauzoltam az útvonalon, közben persze jót beszéllgettünk.
A 20.km környékén igazi montis terepre került az UB útvonala ami nagyon tetszett, csak rövid ideig tartott. Az első "nagyobb" frissítésem Nemesgulácson (42km) volt egy kis nyújtással, de nem tartott túl sokáig.
Következő ellenőrző pont Keszthely2 (74km), ezt 92km-nél Balatonmáriafürdő követte. Innen együtt mentem  egy a Nagyatádi IM-re készülő kerekessel.

Ahogy fogytak a km-ek nem éreztem semmi olyan fáradtságot, izomfájdalmat, hozzátartozik a dologhoz, hogy a frissítőpontokon szorgalmasan frissítettem (részletek a végén)

BBoglár majd Bföldvár következett, de már néhany ponton viharos erejű széllel, aztán elkezdett csapkodni is de nem vészesen. Ahogy Siófok közelébe értünk, leszakadt az ég...olyan vihar kerekedett hirtelen, hogy fedél után kellett nézni. Útszéli étterembe tértünk be, de keróstól együtt :) Néztek is a pincérek, de senki nem szólt. Arra jó volt ez a kis vihar, hogy egy kis meleg kaja került a gyomorba. Sokat segített. Ahogy jött a vihar úgy el is ment, a szél maradt, de szárította az aszfaltot. Bike-ra fel hiszen már kevesebb van előttünk, mint mögöttünk.

A Balaton keleti partján végigmenni, rálátva a magyar tengerre csodálatos volt! Balatonkenese következett, ahol pedig pont a nyitásra értünk oda az ellenőrző pont nem volt sehol...ez azért gáz...nem az energia pótlás miatt, hanem ha egyszer vállal valamit a frissítőpont személyzete akkor tegye is oda magát.

Alsőörs fele ismét kisebb emelkedők, amelyek már nem estek nagyon jól, de a lábak tették a dolgukat :) Utolsó frissítőpont volt itt az alsóőrsi vasúállomás mögött. Éppen pakoltak kifele, de szívesen láttak minket, nyitás előtt voltunk egy kicsivel.

Az utolsó pár km villámgyorsan elröpült, igaz Bfüreden a Tagorán nem lehetett végigkerekezni, mert rengetegen voltak így kis kerülővel megkerültük. A félsziget lábához érve visszagondoltam arra, hogy reggel itt  lejtmenetben 46km/h-val jöttem...de visszafele ez már nem ment :D

Az érkezés jó volt, meglátni a kaput, átgurulni rajta - hozzáteszem senki nem várt minket a szervezők közül :(

Azért lett néhány fotó a beérkezésről:

Beérkezés, nem akart a pedálom oldani... persze ez nem igaz...nem fordult a lábam :D

Egy kis beszéllgetés a szervezőkkel, meg persze várjuk a jól megérdemelt sörünket. Jó volt, hogy 2-en mentünk, mert így nem voltak holtpontok, segítettük egymást!

És persze a plecsni is megvan!

Aztán egy két negatívum: igaz, hogy mi az UB mostohagyerekei voltunk kerekesek, de a végén egy kicsit nagyobb figyelem jól esett volna. A Garminra feltöltött útvonal az nem mindig egyezett a ténylegessel. A frissítő pontok nem a koordináták szerinti pontokon és km-nél voltak, volt ahol 3km csúszás is volt.

Aztán ami jó: a frissítőpontokon kedvesek és segítőkészek voltak, amit kértünk az volt. Az útvonal felfestése az tökéletes volt!

Nagyon jó tekerés volt, nem volt megerőltető, gyönyörű környezetben, amit futóként szerintem nem láttam volna ilyennek. Minden tiszteletem a futóké. Ennek ellenére elkezden szervezni a jövő évi UB-re a váltót, ezt le kell futni!!!!

Örülök, hogy ott voltam, és részese voltam az UB-nak.

Adatok:

Nyeregben töltött idő: 8:39:07
Teljes idő: 10:10:00

Kaja: reggelire 3 szelet pizza. Az egész kör alatt 4 kulacs víz, 2 kulacs izo, 1 pohár kóla, 2 decathlonos gyümölcszselé, kb 100g mazsola, ugyanennyi mogyoró, 2 alma, 2 gerezd görögdinnye, 2 banán, kb 10 háztartási keksz. Siófoki melegkaja: féladag húsleves májgombóccal, féladat milánói spagetti.